Εταιρικό Προφίλ
Νέα
Για το Επιβατικό Κοινό
Κόμιστρα και Ειδικές Κάρτες
Α.Μ.Ε.Α.
Αστικός Τουρισμός
Επικοινωνία
Copyright © 2017 Kotsoskorg - Κατασκευή και ανάπτυξη ιστοχώρου από το Αστικό Κτελ Καβάλας Α.Ε. - Απαγορεύεται η αντιγραφή και η αναπαραγωγή μερών ή ολόκληρου του ιστοχώρου άνευ έγγραφης άδειας.
Iστορικό εταιρίας
    Το πρώτο αστικό λεωφορείο κυκλοφόρησε στην πόλη της Καβάλας στις 25 Ιουνίου του 1927 όπως φαίνεται και από την δημοσιευμένη αγγελία της εποχής εκείνης στο τέλος της ιστορικής αυτής αναδρομής. Πρωτεργάτες αυτής της κίνησης ήταν οι Φραγκισκάκης Ε. και Αντριόπουλος Γ. Η διαδρομή που ακολουθούσε όπως φαίνεται και από την αναγγελία της εφημερίδας της εποχής εκείνης ήταν η εξής: Συνοικισμός Αγίας Βαρβάρας (Πεντακόσια), Ιερός Ναός Αγίας Βαρβάρας, Καμάρες, Γωνία οδών Ομονοίας και Επαναστάσεως (σημερινή Ίωνος Δραγούμη), Γωνία οδών Βενιζέλου και Επαναστάσεως (σημερινή Ίωνος Δραγούμη στο Τουριστικό Περίπτερο), Κήπος Δημαρχείου, Φάληρο, Θερμά Θαλάσσια Λουτρά (σήμερα επί της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης), Παγοποιείο (περιοχή Περιστέρι)     Η τιμή του εισιτηρίου τότε είχε οριστεί στις 3 δραχμές για κάθε διαδρομή. Το 1928 εγκαταλείπει ο Γ. Αντριόπουλος και ιδιοκτήτης γίνεται ο Χρ. Ζαφειρόπουλος. Την πρωτοβουλία των Ε. Φραγκισκάκη,  Γ. Αντριόπουλου και Χρ. Ζαφειρόπουλου ακολούθησαν το 1929-1930 οι επίσης τολμηροί για την εποχή εκείνη οι Χρ. Ζαφειριάδης, Μανώλης Φραντζεσκάκης και Μιχαήλ Μίχας. Για πρώτη φορά λοιπόν κάνουν την εμφάνιση τους στους στενούς χωμάτινους δρόμους της Καβάλας (1927-1930) τα πρώτα πέντε μικρά γκαζοζέν γαλαζοπράσινα αυτοκίνητα 12-14 ατόμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία είχαν ξύλινες καρότσες και οι καθήμενοι επιβάτες δεν ήταν πάνω από 10-12 άτομα και καθόταν αντικριστά.     Το 1935, η υπάρχουσα αστική συγκοινωνία επεκτείνεται και προς τον συνοικισμό της Δεξαμενής αυξάνοντας τον αριθμό των Λεωφορείων από πέντε σε επτά. Βέβαια τότε δεν υπήρχε καν Κτελ με την μορφή που υπάρχει σήμερα και ο καθένας λεωφορειούχος δούλευε για τον εαυτό του. Η μορφή αυτή της αστικής συγκοινωνίας διατηρήθηκε μέχρι την έναρξη του πολέμου το 1940.     Το 1944-1945 αμέσως μετά την απελευθέρωση επανεμφανίζονται στην κυκλοφορία τα ίδια λεωφορεία με τους ίδιους ιδιοκτήτες. Το 1948 οι αδελφοί Νίκος και Εμμανουήλ Φραντζεσκάκη θέτουν σε κυκλοφορία το πρώτο μεγάλο για την εποχή λεωφορείο χρώματος κίτρινο με το παρατσούκλι «καναρίνι», το οποίο δέχεται μέσα άνετα και όρθιους λόγου του ύψους του. Αργότερα μπαίνουν στη κυκλοφορία και άλλοι με ιδιόκτητα λεωφορεία όπως οι κ.κ. Σωτήριος Τυρολόγος, ο Αρμένος στην καταγωγή Νισσάν, Κουζούνης, Δοξιάδης και Μοσχίδης. Παράλληλα δημιουργούνται και νέες γραμμές προς Καλλιθέα – Στρατώνες και επεκτείνονται οι Γραμμές με ονομασία πλέον Βύρωνας και Δεξαμενή. Το 1951 αυξάνεται και πάλι ο αριθμός των αυτοκινήτων. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι από το 1944-1945 έως το 1952 οι τότε λεωφορειούχοι αυτοκινητιστές δουλεύουν με έναν άτυπο συνεταιρισμό με διαχειριστή τον Ευστάθιο Μοσχίδη από το 1945 μέχρι το 1949 και από το 1949 έως το 1951 με τον Ιωάννη Δοξιάδη.     Το 1952 με τον Νόμο 2119/52 συστήνονται τα ΚΤΕΛ με νομική μορφή και με πρώτο Πρόεδρο Θεόδωρο Νικολάου, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος από το 1952 έως και το 1964. Τα επίσημα γραφεία του Κτελ στεγάζονται στην οδό Βενιζέλου 71 περιοχή σήμερα ξενοδοχείου Γαλαξίας. Τα λεωφορεία τότε είχαν δυο αφετηρίες. Μία στην Πλατεία Βενιζέλου (σήμερα Πλατεία Ελευθερίας) στην οδό Φιλελλήνων & Κ. Παλαμά. Από αυτήν ξεκινούν τα λεωφορεία για τις γραμμές 1-Βύρωνος με δρομολόγια ανά 3 έως 7 λεπτά και με εισιτήριο 1 δραχμή και 2-Χιλίων Δεξαμενής ανά 7 έως 15 λεπτά με εισιτήριο 1 δραχμή επίσης. Η δεύτερη αφετηρία βρίσκεται στην Πλατεία Νικοτσαρά (Δικαστήρια, Καμάρες) με δύο γραμμές, Στρατώνες με δρομολόγια ανά 7 έως 15 λεπτά και με εισιτήριο 1 δραχμή και η γραμμή των Νεκροταφείων με εισιτήριο 1,80 δραχμές. Επίσης το καλοκαίρι από την αφετηρία που βρισκόταν στην οδό Κ. Παλαμά γινόταν η γραμμή για Καλαμίτσα Μπάτη με εισιτήριο για την Καλαμίτσα 1,80 δραχμές και για τον Μπάτη 2,40 δραχμές. Τα χρόνια αυτά είναι δημιουργικά γιατί οι τότε αυτοκινητιστές ενωμένοι πλέον σε νομικό πρόσωπο επεκτείνουν τις γραμμές με την προσθήκη και άλλων λεωφορείων. Ιδρύεται γραμμή Προφήτη Ηλία – Αγίου Λουκά – Καλαμίτσα Μπάτη – Νεκροταφεία. Επίσης γίνεται αντικατάσταση όλων των λεωφορείων το 1962 μέχρι το 1969 με εντελώς καινούργια οχήματα. Το 1969 το αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας πλέον αριθμεί 25 λεωφορεία από τα οποία τα 23 είναι μάρκας Mercedes, ένα μάρκας Volvo και ένα μάρκας Busnik με μεταφορική ικανότητα το καθένα 32 καθήμενων επιβατών και 28 ορθίων, σύνολο 60 επιβατών.     Το 1964 και μέχρι το 1967 πρόεδρος του Αστικού Κτελ Καβάλας αναλαμβάνει ο Φραντζεσκάκης Νικόλαος ο οποίος και αποχωρεί το 1967. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι οι τιμές των εισιτηρίων 1966-1967 κατά γραμμή έχουν ως εξής: Γραμμή Βύρωνος 1,20 δρχ. Γραμμή Καλλιθέα 1,20 δρχ. Γραμμή Δεξαμενή 1,30 δρχ. Γραμμή Στρατώνες 1,20 δρχ. Γραμμή Κηπουπόλεως 1,30 δρχ. Γραμμή Προφήτη Ηλία 1,40 δρχ. Γραμμή Νεκροταφείων 1,70 δρχ. Γραμμή Καλαμίτσα 1,80 δρχ. Γραμμή Μπάτης 2,30 δρχ. Τον πρόεδρο Νικόλαο Φραντζεσκάκη διαδέχεται ο Μαρμαράς Παναγιώτης από το 1967 έως το 1970.     Το 1970 αναλαμβάνει τα ηνία στο Αστικό Κτελ Καβάλας ο Κωνσταντίνος Σουρέτης μέχρι το 1973 όπου το Αστικό Κτελ Καβάλας με νόμο τότε υποχρεωτικά ενοποιείται με το υπεραστικό Κτελ στις 17/12/1973 μέχρι το 1980. Η ενοποίηση αυτή φαίνεται πως προσωρινά ανέκοψε την πορεία του Αστικού Κτελ Καβάλας σαν αυτόνομη επιχείρηση κυρίως από πλευρά υποδομών (αύξηση στόλου και επενδύσεις) αλλά και πλευρά οργάνωσης.     Το 1980 το Αστικό Κτελ Καβάλας και το Υπεραστικό Κτελ Καβάλας χωρίζουν οριστικά και πρόεδρος του Αστικού Κτελ Καβάλας από τις 25/8/1980 εκλέγεται ο Αθανάσιος Γεωργιάδης και παραμένει πρόεδρος έως και τις 3/6/2001 αυξάνοντας την δύναμη των λεωφορείων από 25 σε 34. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τα 9 λεωφορεία που προστίθενται στην δύναμη του Κτελ δεν ανήκουν πλέον σε ιδιοκτήτες αλλά ανήκουν αποκλειστικά στο Αστικό Κτελ Καβάλας. Στις 3/6/2001 εκλέγεται πρόεδρος ο Καρυωτίδης Ιωάννης ο οποίος και παραμένει πρόεδρος μέχρι τον Φεβρουάριο του 2002. Τον Φεβρουάριο του 2002 εκλέγεται μετά από τυπικές αρχαιρεσίες πενταμελές συμβούλιο αποτελούμενο από τους: Γιοβανάκης Συμεών (πρόεδρος) Κωνσταντινίδη Γεώργιο, Στρομπούλη Παύλο, Τυροκόμο Χαράλαμπο, Χαλεπιάδη Ιωάννη Το συμβούλιο μετατρέπει βάσει του 2963/2001 το Αστικό Κτελ Καβάλας σε ανώνυμη εταιρία. Tο 2007 με τις  αρχαιρεσίες εκλογής νέου πενταμελούς Συμβουλίου όπως προβλέπεται στο καταστατικό της εταιρίας και εκλέγονται οι: Γιοβανάκης Συμεών   (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος), Κωνσταντινίδης Γεώργιος  (Αντιπρόεδρος), Στρομπούλης  Παυλος   (σύμβουλος), Χαλεπιάδης  Ιωάννης  (σύμβουλος), Μακρογιαννίδης  Ευστράτιος  (σύμβουλος) Tον Απρίλιο του 2010 εκλέγεται το εξής πενταμελές συμβούλιο: Γιοβανάκης Συμεών   (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος), Κωνσταντινίδης Γεώργιος  (Αντιπρόεδρος), Χαλεπιάδης  Ιωάννης  (σύμβουλος), Αραμπατζής Ανδρέας  (σύμβουλος), Μαρκιανός Γεώργιος  (σύμβουλος),     Τον Απρίλιο του 2014 με τις τελευταίες αρχαιρεσίες εκλογής νέας διοίκησης πενταμελούς συμβουλίου η Γενική Συνέλευση των Μετόχων εκλέγει και διορίζει πενταμελές συμβούλιο τους: Μακρογιαννίδη Ευστράτιο (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος) Χαλεπιάδη Ιωάννη (Αντιπρόεδρος) Μαρκιανό Γεώργιο (σύμβουλος) Μπερμπέρογλου Ιωάννη (σύμβουλος) Μοσχοφίδη Γεώργιο (σύμβουλος)     Η νέα διοίκηση αναλαμβάνει δυναμικά πρωτοβουλία από τις πρώτες κι όλας ημέρες της διοικήσεως της. Με συνοπτικές διαδικασίες προχώρησε σε αναδιοργάνωση και αναμόρφωση της εταιρίας σε τρία επίπεδα: 1) ρυθμίζοντας περιττές δαπάνες, 2) επενδύοντας στον λειτουργικό τομέα της Α.Ε., 3) επεμβαίνοντας δυναμικά στην παροχή δημοσίου έργου της Εταιρίας     Μέχρι τα μέσα του 2016 η εταιρία μείωσε στο μισό όλες τις λειτουργικές δαπάνες των κτιριακών εγκαταστάσεων της, τόσο από τα γραφεία της, όσο και από περιττά σταθμαρχεία και υποδομές. 1) Το σταθμαρχείο παραλίας καταργείται οριστικά και στην θέση του άλλοτε εκδοτηρίου της Λέσχης Αξιωματικών, ιδρύεται σταθμαρχείο-εκδοτήριο, 2) Γίνεται εκτεταμένη συντήρηση και επαναλειτουργία των αυτόματων πωλητών εισητηρίων, οι οποίοι είχαν παροπλιστεί προσωρινά, αξιοποιώντας χαμένη τεχνολογία στην καρδιά της πόλης. 3) Δημιουργείται αποθήκη ελαστικών, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στο Κτελ να εισάγει δικά του αναλώσιμα επίσωτρα. 4) Γίνεται αγορά νέας ακίνητης περιουσίας εντός της πόλης της Καβάλας. Ξεκινάει άμεσα η αξιοποίηση του νέου ακίνητου με μελέτης κατασκευής καυσίμων, λιπαντηρίων και πλυντηρίου. 5) Περιφράσεται επιμελώς το αγροτεμάχιο της Νέας Καρβάλης και τοποθετείται θυρίδα βαρέως τύπου και υποδομές για μελλοντική χρήση. 6) Ιδρύεται Μηνιαία Κάρτα Πολλαπλών Διαδρομών για το επιβατικό κοινό του Κτελ με μεγάλη επιτυχία. Σήμερα το μέτρο αυτό, εξαπλώνεται ραγδαία ανά το επιβατικό κοινό του Κτελ. 7) Γίνεται αύξηση του στόλου από 37 σε 40 οχήματα. Τα τρία οχήματα που προστέθηκαν είναι minibus μάρκας Mercedes Sprinter. Προστίθεται ακόμη ένα μοναδικό στην Ελλάδα όχημα στην θέση του νο 29 τύπου minibus και μάρκας Mercedes Sprinter τελευταίας τεχνολογίας.
Δοξιάδης Ιωάννης (διαχειριστής) 1949-1952 Νικολάου Θεόδωρος 1952-1964 Φραντζεσκάκης Νικόλαος 1964-1967 Μαρμαρας Παναγιώτης 1967-1970 Σουρέτης Κωνσταντίνος 1970-1973 Γεωργιάδης Αθανάσιος 1980-2001 Μακρογιαννίδης Ευστράτιος 2014 εώς σήμερα Καρυωτίδης Ιωάννης 2001-2002 Γιουβανάκης Συμεών 2002-2014 Καβάλα 1959 - Συνεδρίαση της διοίκησης Διακρίνονται από τα αριστερά: Μαρμαράς, Νισάν, Παναγιώτης Μαρμαράς, Λάζαρος Κωσταντινίδης, Σωτήριος Τυροκόμος, Παναγιωτίδης, Ταβλαρίδης, Ευάγγελος Γιοβανάκης, Θεόδωρος Νικολάου. Κάτω δεξιά με γυρισμένη την πλάτη ο Στάθης Μοσχίδης Ιστορικό εταιρίας Ιστορικό εταιρίας Διοικητική δομή Διοικητική δομή Γενικά στοιχεία Γενικά στοιχεία Υπηρεσιακά τηλέφωνα Υπηρεσιακά τηλέφωνα Εμπορική εκμετάλλευση Εμπορική εκμετάλλευση Ανακοινώσεις και δελτία τύπου Ανακοινώσεις και δελτία τύπου Σωματείο ιδιοκτητών Σωματείο ιδιοκτητών Ομάδα αιμοδοτών Αστικού Κτελ Ομάδα αιμοδοτών Αστικού Κτελ Σύστημα τηλεματικής Σύστημα τηλεματικής Γραμμές και δρομολόγια Γραμμές και δρομολόγια Απωλεσθέντα αντικείμενα Απωλεσθέντα αντικείμενα Κανονισμοί και όροι χρήσης Κανονισμοί και όροι χρήσης Γενικές πληροφορίες Γενικές πληροφορίες Σπουδαστικό πάσο Σπουδαστικό πάσο Μαθητικό δελτίο Μαθητικό δελτίο Κάρτες Α.Μ.Ε.Α. - Πρόνοιας Κάρτες Α.Μ.Ε.Α. - Πρόνοιας Μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών Μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών Πληροφορίες Πληροφορίες Αναπηρικά οχήματα Αναπηρικά οχήματα Ειδικό σχολείο Ειδικό σχολείο Σταθμός υπεραστικών λεωφορείων Σταθμός υπεραστικών λεωφορείων Για το νησί της Θάσου Για το νησί της Θάσου Νησιά Βορείου Αιγαίου Νησιά Βορείου Αιγαίου Φόρμα επικοινωνίας Φόρμα επικοινωνίας Παράπονα Παράπονα Χρήσιμα τηλέφωνα Χρήσιμα τηλέφωνα Σημεία πώλησης εισητηρίων Σημεία πώλησης εισητηρίων Αυτόματοι πωλητές εισητηρίων Αυτόματοι πωλητές εισητηρίων Προσαυξημένα εισητήρια οδηγού Προσαυξημένα εισητήρια οδηγού Αρχική σελίδα Αρχική σελίδα Προσωπικά δεδομένα Προσωπικά δεδομένα Αποποίηση ευθυνών Αποποίηση ευθυνών Προσβασιμότητα Προσβασιμότητα Πολυμέσα Πολυμέσα Είσοδος αλληλογραφίας μελών Είσοδος αλληλογραφίας μελών Είσοδος στη διαχείριση Είσοδος στη διαχείριση
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΒΑΛΑΣ - ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΑΒΑΛΑΣ Α.Ε. ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 39001:2012 ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001:2008
Αρχή